Geschiedenis
Verbinden van mensen en werk, al ruim 65 jaar
Sinds de oprichting in 1959 heeft De Koning uitzendbureau zich ontwikkeld tot een vertrouwde naam in de uitzendbranche. Met meer dan 65 jaar ervaring zijn we niet alleen een pionier, maar ook een vooruitstrevend bureau dat met de tijd meegaat. Toch blijft één ding altijd centraal staan: het is en blijft mensenwerk.
Persoonlijke begeleiding voor elke match
Jeroen Mantel, DGA: Bij De Koning draait het niet alleen om het vinden van de juiste kandidaat voor de juiste plek, maar om het leren kennen van de mens achter het cv. Persoonlijke aandacht is de sleutel tot een succesvolle match en dat is wat ons al 65 jaar uniek maakt. De geschiedenis van De Koning uitzendbureau begint bij de oprichtster Thea de Koning. Zij startte het bureau door secretaresses, notulisten en ponstypisten uit te zenden bij de gemeente Leiden. Dit bleek zo succesvol dat het klantenbestand snel uitbreidde. Mijn moeder Selma van den Broek heeft het bureau in 1977 overgenomen en er een parel in de uitzendbranche van gemaakt. Dit door persoonlijk contact met iedere opdrachtgever te hebben en te focussen op kwaliteit. Het bureau groeide verder en dit heeft de fundatie gelegd voor de bekendheid in de regio. De ervaring en het oog voor kwaliteit heb ik van haar geleerd en voortgezet. Deze traditie van persoonlijke betrokkenheid en kwaliteit is nog steeds de kern van onze werkwijze.
Vooruitstrevend in digitalisering, maar met een persoonlijke touch
Hoewel we al sinds de jaren '80 en '90 vooropliepen met automatisering en digitale innovaties - denk aan kandidaten voorstellen per fax en later als eerste in de branche e-mails naar opdrachtgevers versturen met een tekst over de kandidaat en het curriculum vitae - weten we dat technologie slechts een hulpmiddel is. Het draait uiteindelijk om de verbinding tussen mensen. We omarmen moderne technieken, maar blijven trouw aan onze kernwaarden: kwaliteit, zorgvuldigheid en persoonlijke aandacht.
Meer dan 65 jaar jong en altijd in beweging
Als uitzendbureau met een rijke historie, blijven we ons vernieuwen zonder blind mee te gaan in modeverschijnselen of trends die slechts tijdelijk van aard zijn. Onze ruim 65 jaar ervaring geeft ons het inzicht en de flexibiliteit om te blijven groeien én om duurzaam te blijven bijdragen aan de arbeidsmarkt.
Dé specialist in kantoorfuncties
Met vestigingen in Leiden en Lisse richten wij ons sinds de oprichting op functies in de kantoorwereld variërend van administratief tot commercieel en van secretarieel tot financieel. We bemiddelen voor zowel vaste als tijdelijke functies, fulltime en parttime, en werken we samen met een breed scala aan opdrachtgevers: van midden- en klein bedrijf tot multinationals, musea, scholen en universiteiten.
Vertrouwen sinds 1959
Hennie Hendriksen, Commercieel Directeur: In de meer dan 65 jaar dat we bestaan, hebben we een sterke reputatie opgebouwd als betrokken en betrouwbare partner. Vandaag de dag staat De Koning bekend als dé specialist in kantoorfuncties, met een sterke focus op kwaliteit en klanttevredenheid. Het bureau bemiddelt voor zeer diverse opdrachten van tijdelijke flexibele functies tot vaste functies middels bijvoorbeeld werving & selectie. Onze opdrachtgevers, waaronder vele MKB bedrijven, maar ook multinationals, musea, scholen en universiteiten, benaderen ons voor een enkele opdracht, maar ook voor doorlopende opdrachten van verschillende aard. De jarenlange ervaring maakt ons niet alleen een specialist, maar ook een organisatie die écht begrijpt wat nodig is om succesvol te verbinden - nu en in de toekomst.
